Lima Sebab Mengapa Kayu Merupakan Pilihan Perabot Paling Hijau

Pada abad ke-21, kita menghadapi serangan berita buruk dari seluruh dunia ketika datang ke alam sekitar.

Walaupun mengetahui lebih banyak mengenai sumber masalah alam sekitar daripada sebelumnya, seringkali terasa seperti kita tidak dapat melangkah lebih awal.

Itulah salah satu sebab kami sangat teruja dengan perabot kayu keras yang kukuh. Kayu baik, seperti yang mereka katakan, kerana ia adalah penyelesaian hijau yang luar biasa untuk perabot dewan kediaman.

Terdapat banyak alasan untuk bersemangat dengan kayu, jadi mari kita memecahkannya dan mengkaji mengapa kayu adalah bahan perabot yang paling lestari dan mengapa anda harus memilih perabot kayu padat untuk keperluan perabot anda.

1. Kayu Boleh Diperbaharui

Pertama sekali, kayu adalah bahan mentah yang paling mesra alam. Ia boleh diperbaharui. Sebenarnya, kayu adalah satu-satunya bahan binaan yang terbuat dari matahari, hujan, dan karbon dari udara. Ia diisi semula dan boleh diperbaharui. Itu luar biasa apabila anda memikirkannya.

Kayu adalah bahan mentah yang tumbuh dan mengisi semula setiap tahun. Sebilangan besar orang tertanya-tanya adakah persekitaran untuk menebang pokok. Nasib baik, dengan penuaian terpilih - berbeza dengan pemotongan yang jelas - itu tidak menjadi masalah. Sebenarnya, ia bagus untuk kesihatan hutan.

Dan pokok tumbuh di mana-mana. Pada masa ini, menurut video pendek dari Think Wood, kadar penghutanan semula hutan AS dan pertumbuhan pokok melebihi penuaian sebanyak 40%.

Sebenarnya, satu sumber media mendakwa bahawa, "Di Amerika Syarikat, penebangan hutan lebih banyak diimbangi dengan penghutanan semula antara tahun 1990 dan 2010. Negara ini menambahkan 7,687,000 hektar (18,995,000 ekar) tanah berhutan selama tempoh itu."

Di Eropah hutan berjaya menyokong pembuatan. Mereka sebenarnya berkembang pada kadar 5,000 kilometer persegi / tahun. Apabila pokok dituai secara selektif, pokok baru ditanam di tempatnya. Sebenarnya, dari tahun 1990-2005, Eropah menjana semula hutan seukuran Yunani.

2. Kayu Baik Untuk Iklim

Produk kayu sihat untuk iklim kita dan mencegah perubahan iklim. Pertama, pokok menyerap karbon sepanjang hayatnya. Mereka mengeluarkannya dari atmosfer dan menyimpannya di dalam batang mereka semasa mereka tumbuh. Tetapi ia tidak berakhir di sana.

Apabila pokok diubah menjadi produk kayu, mereka terus menyimpan karbon tersebut. Dengan menggunakan perabot kayu keras, kami mencegah perubahan iklim dan kesan rumah hijau.

Tetapi ia tidak berhenti di situ. Akhirnya, kita dapat memperoleh semula tenaga suria yang disimpan di kayu pada akhir kitaran hidup produk dengan membakar kayu untuk tenaga. Menggunakan semula kayu untuk tenaga seperti ini adalah kaedah terbaik untuk menggantikan sumber tenaga yang kotor, tidak boleh diperbaharui, dan mengeluarkan karbon seperti arang batu, minyak, dan gas asli.

Berbanding dengan minyak, arang batu dan gas asli, kayu bakar menghasilkan tenaga bersih dan tidak ada pembaziran.

3. Kayu Bermakna Sisa Sifar

Inilah sebab lain mengapa kayu sangat baik dari perspektif kelestarian. Kerana peningkatan teknologi dalam beberapa dekad yang lalu, pembuatan kayu telah menjadi industri sisa buangan. Apa maksudnya?

Dwi-produk dari setiap peringkat proses pengeluaran dapat digunakan kembali dan digunakan semula. Apabila kayu dituai, sebahagiannya diproses menjadi kayu, sebahagiannya ditukarkan menjadi produk kayu yang lain, dan masih banyak lagi yang diambil untuk pengeluaran tenaga. Tetapi tidak ada yang sia-sia.

Inilah sebabnya mengapa DCI dapat mempertahankan dasar sisa sifar kami, dan ini merupakan teras proses Integrasi Vertikal hijau kami.

4. Kayu Tahan Lama Dan Tahan Lama

Berkaitan dengan beratnya, kayu adalah bahan binaan terkuat di planet ini. Ia sangat tahan dan memerlukan sedikit penyelenggaraan (hanya memikirkan pokok!).

Tidak seperti plastik lamina, kayu lamina, dan kayu rekayasa lain, kayu boleh mempunyai jangka hayat yang banyak melalui pengilangan semula.

Sebenarnya, kami mempunyai perabot yang boleh digunakan di dewan kediaman di University of California, Dartmouth College, dan University of Maryland yang dipasang lebih dari 30 tahun yang lalu. Inilah sebabnya mengapa kami dapat menjamin semua perabot kami dengan yakin selama 25 tahun.

5. Skor Kayu Penilaian Kitaran Hidup Tinggi (LCA)

Semasa mempertimbangkan perabot yang lestari untuk dewan kediaman anda, Penilaian Kitaran Hidup (LCA) adalah pertimbangan utama. LCA adalah "pendekatan holistik dan saintifik yang mempertimbangkan sumber daya yang digunakan dan pelepasan yang dikeluarkan semasa pembuatan, penggunaan, dan pelupusan produk."

Dan menurut kajian LCA, berbanding produk bukan kayu, kayu secara konsisten keluar di atas. Satu 'titik masalah' untuk kayu, ketika datang ke LCA, adalah lonjakan tenaga yang diperlukan untuk proses pengeringan dan pemeliharaan tanur.

Di DCI, kami mengimbangi penggunaan tenaga ini dengan menggunakan produk sampingan kayu dari proses penggilingan kami sebagai bahan bakar untuk menggerakkan kiln kami. Dengan berbuat demikian, kami meminimumkan jejak karbon dan tenaga kami sambil membuang sisa.

news


Masa pengeposan: Jun-23-2021